maandag 1 december 2014

Advent 2014

We leven toe naar het Kerstfeest, de eerste adventszondag ligt alweer achter ons.
De afgelopen weken heb ik veel nagedacht over de invulling van deze tijd. Een adventskalender, kaarsen of 'alleen' de gewone gezinsmomenten. Ik vind het lastig om 4 weken  na te denken over de geboorte van Jezus, maar de prachtige Jesse-tree (http://tiredneedsleep.blogspot.nl/2012/11/advent-2012-jesse-tree.html) vind ik nog wat moeilijk voor onze zoon.
Uiteindelijk kwam ik uit bij de namen van Jezus zoals ze staan in Jesaja 9:5


Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst;

De komende weken denken we dus na over de namen: Wonderlijk, Raad, Sterke God, Eeuwige Vader en Vredevorst. 




Voor elke dag heb ik een bijbelgedeelte en een lied/filmpje opgezocht en we steken samen de adventskaarsen aan. 

Mooi om te zien hoe de profetieën uit het Oude Testament (deels) in vervulling zijn gegaan én hoe Gods eigenschappen door de eeuwen heen hetzelfde zijn gebleven.

Tijdens onze gezinsmomenten gaan we dieper op de naam/eigenschap in. 


Afgelopen zaterdag hebben we samen een filmpje van Elly en de Wiebelwagen bekeken (http://www.npo.nl/elly-en-de-wiebelwagen/24-12-2010/EO_101162953) over Jozef en Maria. Daarna zijn we samen gaan knutselen. We hebben een poster geschilderd en de adventskaarsen gemaakt, net als vorig jaar naar een idee van Hans (zie http://familynight2012.blogspot.nl/).  




's Avonds lazen we uit de Prentenbijbel over de verschijning van Gabriël aan Maria, zo wonderlijk! God stuurt Zijn Zoon naar de wereld, naar ons! 
  
 


Over onze gezinsmomenten hoop ik een (of meerdere) berichten te schrijven. Als je benieuwd bent naar de overige teksten, stuur even een berichtje dan kan ik het naar je mailen! 


1 opmerking :

  1. Mooi om zo met jonge kinderen al samen bezig te mogen zijn. Veel zegen!
    Groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!