vrijdag 17 april 2015

Voorbede - Corrie ten Boom

Vandaag las ik een stukje uit het boekje 'Spiegel van Gods heerlijkheid' van Corrie ten Boom dat ik graag met jullie wil delen. 

Na een lezing in Australië werden de mensen die voor het eerst 'Ja' gezegd hadden tegen de Heere Jezus uitgenodigd om mee te gaan naar een kamer achter de zaal. 

"De eersten die kwamen waren twee kleine meisjes.  Ze hadden niets begrepen van die kamer achterin, en dus bleven ze vlak voor me staan. 
Een zei tegen me, "Ben ik te klein om Jezus te vragen in mijn hart te komen?" Ik zei, "Welnee, je bent helemaal niet te klein. Ik was vijf jaar toen ik vroeg aan de Heere om in mijn hart te komen, en Hij kwam - en Hij heeft me nooit, nooit alleen gelaten. Hij is altijd bij me gebleven. Dat is heel lang geleden. 
En de Here Jezus is zelfs geïnteresseerd in de musjes, en jij bent veel groter dan een musje".  En toen zei die kleine meid, "Heer Jezus, ik ben erg stout geweest, maar wilt U in mijn hart komen en het rein maken, helemaal rein maken met uw bloed. Amen."
O, het was eigenlijk zo enig. Iedereen verstond wat die kleine meid zei. En ik weet zeker, dat de Here kwam; net zoals Hij ook in uw hart komt, als u 'Ja' zegt. 
Ik zei tegen het andere kleintje, "Wil jij het ook doen?" En ze zei, "Ik deed het al veertien dagen geleden, en na die tijd heb ik alle dagen voor Mary gebeden, en nou heeft Mary het gedaan." Ik zei, "Dan moet je samen voor een derde meisje bidden." Ze keken elkaar aan, en op hetzelfde ogenblik zeiden ze: "Anna." Ik zei, "Dat moet Anna zijn." En ze beloofden dat ze voor Anna zouden bidden, en als Anna ook had gevraagd of de Here Jezus in haar wou komen, dan konden ze met zijn drieën voor een vierde meisje bidden...

De voorbede kwam in het hart van twee kleine meisjes- die voorbede kan ook beginnen in uw hart. U kent wel iemand die de Heer niet kent. Bid voor die ene en breng hem, breng haar, het evangelie. Blijf bidden, en als die ander dan ook 'Ja' gezegd heeft, bid dan samen voor een derde. Voorbede voor de redding van vele mensen - o, als iedereen het nu doet, kan er een grote opwekking komen in vele landen! "


2 opmerkingen :

  1. Wat mooi! Onroerend eigenlijk, dank je wel voor de les.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat eenvoudig en heel mooi. Het laat me weer zien dat het zo belangrijk is om bepaalde personen in gebed te brengen bij de Heere en daarin ook te volharden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!